مجموعه تربیت بدنی و علوم ورزشی

کد (۱۱۰۶)

 

****در صورت رسیدن به تسلط کامل روی بسته های آموزشی سنجش و دانش به عنوان منابع اصلی مطالعاتی در این رشته مطالعه منابع پیشنهادی زیر به عنوان منابع تکمیلی توصیه می گردد.

منابع پیشنهادی مطالعاتی:

حرکت شناسی

- حرکت شناسی، انتشارات دانشگاه تربیت معلم، مؤلف: فریدون تندنویس

- اصول حرکت شناسی ساختاری، انتشارات سمت، مؤلف: ولی‌اله دبیری روشن

فیزیولوژی و تغذیه

- اصول بنیادی فیزیولوژی ورزشی (۱)، انتشارات سمت، مؤلف: گائینی، دبیری روشن

- فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی، انتشارات مبتکران، مؤلف: ۵ استاد

آسیب شناسی

- پیشگیری و درمان آسیب‌های ورزشی، انتشارات سمت، مؤلف: دانشمندی- قراخانلو- علی‌زاده

- آسیب‌های ورزشی، انتشارات بامداد کتاب، مؤلف: حمید خداداد

بیومکانیک

- بیومکانیک فنون ورزشی، انتشارات دانشگاه تهران، مؤلف: نمازی زاده

- مقدمات بیومکانیک ورزشی، انتشارات سمت، مؤلف: صادقی

حرکات اصلاحی

- حرکات اصلاحی، انتشارات سمت، مؤلف: دانشمندی، علیزاده، قراخانلو

- حرکات اصلاحی، انتشارات پیام نور، مؤلف: فراهانی

آمار، سنجش و اندازه‌گیری

- سنجش و اندازه‌گیری در تربیت بدنی، انتشارات بامداد، مؤلف: شیخ و همکاران

- سنجش و اندازه‌گیری در تربیت بدنی، انتشارات پیام نور، مؤلف: همتی نژاد – رحمانی نیا

رشد حرکتی

- رشد و تکامل حرکتی در طول عمر، انتشارات سمت، مؤلف: نمازی زاده- اصلاتی نی

- رشد حرکتی در طول عمر، انتشارات امام حسین (ع)، مؤلف: معصومه شجاعی

یادگیری حرکتی

- یادگیری حرکتی، انتشارات بامداد، مؤلف: معصومه شجاعی – واعظ موسوی

مسابقات ورزشی

- مدیریت و طرز اجرای مسابقات ورزشی، انتشارات بامداد، مؤلف: حمیدی

- مدیریت و طرز اجرای مسابقات ورزشی، مؤلف: شعبانی بهار

 

مدیریت و سازمان‌ها

- مدیریت سازمانهای ورزشی، انتشارات بامداد، مؤلف: حمیدی

- مدیریت سازمانهای ورزشی، انتشارات سمت، مؤلف: سجادی

زبان

 

- متون تخصصی تربیت بدنی، انتشارات سمت، مؤلف: خسرو ابراهیم

- مجموعه متون تخصصی تربیت بدنی (۲ جلد)، انتشارات فردا، مؤلف: طهماسبی- حاتمی

اصول و مبانی تربیت بدنی

 

- اصول و فلسفه تربیت بدنی، انتشارات بامداد، مؤلف: مظفری (پورسلطانی)

 منبع سایت سنجش و دانش

+ نوشته شده توسط فرهاد حسنی در دوشنبه سوم آذر 1393 و ساعت 8:1 |
فوايد جسماني ورزش: 1- تاثير ورزش بر دستگاه قلب – عروق 2- تاثير ورزش بر عضلات 3- تاثير ورزش بر سيستم تنفس 4- تاثير ورزش بر سيستم ايمني بدن 5- تاثير ورزش بر سيستم هورموني بدن 6- تاثير ورزش بر دستگاه گوارش 7- تاثير ورزش بر متابوليسم 8- تاثير ورزش بر استحكام استخوانها 9- ورزش و تناسب اندام فوايد روانشناختي ورزش: 1- شناخت از تواناييهاي روحي و رواني 2- افزايش مسووليت پذيري 3- تاثير ورزش بر كاهش افسردگي و اضطراب 4- تعاون و همكاري 5- تاثير ورزش بر قانون گرايي 6- ارضاء غرايز برتري جويي و قدرت طلبي
+ نوشته شده توسط فرهاد حسنی در شنبه چهارم مرداد 1393 و ساعت 0:21 |
باسلام و آرزوي قبولي عبادات با توجه به طولاني بودن ساعت روزه گرفتن توصيه مي شود: 1- آب به اندازه كافي 1.5 ليتر حداقل - از افطار تا سحري نوشيده شود 2- پرهيز از كار و فعاليت در گرما 3- موكول كردن تمرينات به بعد از افطار و در حوالي دوساعت پس از افطار 4- ورزش در مكانهايي كه تهويه مناسب دارند ( اگر مجبور به تمرين قبل از هستيد ) 5- تغذيه متناسب با فعاليت ورزش و پرهيز از پرخوري 6- مرور حركات ورزشي سبكتر و كوتاه مدت تر جهت حفظ آمادگي توصيه مي شود. 7- براي افرادي كه ورزشهاي شديد بايد انجام دهند توصيه مي شود كه اين تمرينات را با شنا كردن و نرمش مختصر كنند
+ نوشته شده توسط فرهاد حسنی در جمعه بیستم تیر 1393 و ساعت 20:8 |
باسلام و آرزوي قبولي عبادات با توجه به طولاني بودن ساعت روزه گرفتن توصيه مي شود: 1- آب به اندازه كافي 1.5 ليتر حداقل - از افطار تا سحري نوشيده شود 2- پرهيز از كار و فعاليت در گرما 3- موكول كردن تمرينات به بعد از افطار و در حوالي دوساعت پس از افطار 4- ورزش در مكانهايي كه تهويه مناسب دارند ( اگر مجبور به تمرين قبل از هستيد ) 5- تغذيه متناسب با فعاليت ورزش و پرهيز از پرخوري 6- مرور حركات ورزشي سبكتر و كوتاه مدت تر جهت حفظ آمادگي توصيه مي شود. 7- براي افرادي كه ورزشهاي شديد بايد انجام دهند توصيه مي شود كه اين تمرينات را با شنا كردن و نرمش مختصر كنند
+ نوشته شده توسط فرهاد حسنی در جمعه بیستم تیر 1393 و ساعت 20:7 |
ملاحظات ضروری در تجویز تمرین برای افراد سالمند اگرچه اصول طراحی تمرین برای افراد سالمند مشابه با گروه های دیگر است ،اما در زمان تنظیم برنامه آمادگی جسمانی برای آن ها باید توجه ویژه ای اعمال شود. برای بیشتر بیماران سالمند تمرین با شدت پایین پیشنهاد می شود. بنابر اظهارات متخصصین اهداف تمرین در افراد سالمند باید شامل موارد ذیل باشد. • حفظ وضعیت عملکردی برای زندگی مستقل • کاهش خطر بیماری های قلب و عروق • کاهش سرعت پیشرفت بیماری های مزمن •بهبود سلامت روانی • فراهم کردن فرصت برای تعامل اجتماعی از آنجا که تمرین با شدت پایین خطر آسیب دیدگی و نیز فشار اولیه قلبی – تنفسی و تنظیم حرارت را کاهش می دهد. بنابراین باید افراد سالمند را به آن تشویق کرد. افراد سالمند باید بدانند که چگونه میزان شدت تمرین خود را کنترل کنند (برای مثال تعداد تنفسی، ضربان قلب یا میزان خستگی). سالمندان مدت زمان بیشتری برای سازگاری با تمرین نیاز دارند و تغییرات ناگهانی در شدت تمرین برای آن ها توصیه نمی شود ، همچنین آن ها مدت زمان طولانی تری برای برگشت ، حالت اولیه نیاز دارند. مدت زمان تمرین باید در ابتدا کوتاه باشد و به تدریج با افزایش شدت تمرین می توان مدت زمان هر جلسه را نیز افزایش داد. سالمندان علاوه بر آن نیاز به زمان بیشتری برای گرم کردن و سرد کردن دارند. بعضی از افراد به دلیل محدودیت های ساختاری و عملکردی تنها می توانند مدت زمان کوتاهی در جلسه تمرینی فعالیت کنند بنابراین جلسات تمرین باید با مدت زمان کوتاه تر ، شدت پایین تر و نیز با تکرار بیشتری برگزار شود. برنامه جامع آمادگی جسمانی سالمندان مطمئناً شامل آمادگی قلبی – تنفسی ، انعطاف پذیری ، قدرتی و تمرینات تعادلی می باشد. با این حال ممکن است نیاز به تعدیل نوع تمرین باشد که به وضعیت پزشکی یا سلامتی پیش از تمرین فرد بستگی دارد. نوشته‌ی: کیوان فیروزه ئی - ۲۲ دی 91
+ نوشته شده توسط فرهاد حسنی در چهارشنبه چهارم تیر 1393 و ساعت 22:44 |
سلام

سال نو مبارک و انشاالله توام با موفقیت و سلامتی

فرصتی پیش آمد تا پس از ۱۷ سال دوباره به قلعه رودخان بروم! این قلعه در ۲۵ کیلومتری جنوب فومن قرار دارد

سابقا که رفته بودیم خبری از دست فروشان ، ویلا ، پله و قلعه آنچنانی خبری نبود!

 

در عرض دوساعت از روستا تا قلعه می رفتیم و فقط با کمک گرفتن از ریشه درختان و چوب دستی می شد صعود کرد.

اما پس از ۱۷ سال آسفالت از روستا تا آخرین قسمتی که می شد جاده کشید رفته ! خبری از اون مزارع چای نیست. همه جا مغازه ، ویلا و غرفه زدن و دست فروشان تا خود قلعه پراکنده شدن ، قلعه بازسازی شده سربازان محافظت می کنند و میراث فرهنگی بلیط میگیره البته بعد از  روستا هم هنگام ورود عوارضی می گیرند!

قبلا جنگل خیلی سرحال و زنده بود. اما تغییرات جدید تخریب جنگل رو تسریع کرده و خیل جمعیت ، فوج فوج می آیند.

 به هر حال دو ساعت و نیم پله نوردی کردیم و اولین ورزش سال رو به همراه پدر و برادرم تجربه کردیم

+ نوشته شده توسط فرهاد حسنی در پنجشنبه هفتم فروردین 1393 و ساعت 10:47 |
 

با سلام

امروز با چند تن از دوستان رفتیم شورابیل برای پیاده روی و البته همایش پیاده روی جامعه مهندسین اردبیل با همکاری فنی مهندسی سپاه حدود صد جایزه تهیه کرده بود که من و دوستانم هیچ جایزه ای برنده نشدیم جز سلامتی!

 

شورابیل

بهترین ورزش پیشنهادی برای چربی سوزی پیاده روی می باشد آن هم با همراهی دوستان و خانواده در طبیعت

پیاده روی با ریتم تقریبا سریع با شدت ۶۰ تا ۷۰ درصد اکسیژن مصرفی به مدت ۶۰ تا ۸۰ دقیقه می تواند چربی سوزی را از راه وادار کردن  چرخه تری کربوکسیلیک اسید به مصرف استیل کو آ تولید شده از چربی ، چربی های ذخیره ای را بسوزاند.

سلامت و شاد باشید

+ نوشته شده توسط فرهاد حسنی در جمعه نهم اسفند 1392 و ساعت 18:48 |
سلام

امروز وارد دهه جهارم زندگی شدم ، سی سال از عمرم گذشت و چه زود گذشت ، اگر مثل اجدادم عمر کنم باید بگویم که نیمه اول تمام شد و تنها یک نیمه از عمرم مانده و هنوز آن اتفاقی که منتظرش بودم نیفتاده ،

 مرگ عزیزانم را دیدم و تولد عزیزترینهایم را شکستها و بردها را دیدیم و تجربه کردم و تغییرات بسیاری را شاهد بودم مثلا از تلویزیون سیاه سفید تا ال ایی دی - از آتاری دستی تا سونی ۴ - از پیکان تا لندکروز (البته ما هنوز پیکانشو داریم) از جنگ تا صلح و ...

من تصویر زیر میکروسکوپ را خیلی دوست دارم و سبلان را وقتی که یک پارچه برف است. یکی رنگی برف را ، صداقت کودک را ، تشکر حیوان را ، گرمای آتش را ، عیدی پدر بزرگ را ، صفای جنگل را ، نسیم دریا را ، صبوری مادر را، بی تابی نوزاد را ، نوای نی را و ... دوست دارم

و خدا را بخاطر خلقتش و تمامی اسماء پاکش عاشقانه می پرستم

خدایا ممنون

+ نوشته شده توسط فرهاد حسنی در یکشنبه هشتم دی 1392 و ساعت 22:37 |
باسلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم خدمت تمامی دوستان و همکاران عزیز

امیدوارم تاخیر در بروز کردن وبلاگ رو بر من ببخشید چرا که اولا گرفتاری روزمره مجال فعالیت علمی را از من گرفته

و نیز تلاشم این است که مطالب جدید و بروز را که بیشتر ترجمه باشد رار در وبلاگ قرار دهم که مفید باشد

امیدوار به زودی فعالانه برگردم باتشکر

+ نوشته شده توسط فرهاد حسنی در دوشنبه بیستم آبان 1392 و ساعت 8:43 |
با سلام به همه دوستان

یکی از دوستان و همکاران مدرس پیشنهاد دادند که کتابهای انتشارات ورسه برای مقطع ششم ابتدایی بسیار مفید هست پس ازمطالعه این کتابها متوجه شدم که سطح کیفی بسیار بالایی دارد.

توصیه می کنم که برای آشنایان و دوستانتون این کتاب رو معرفعی کنید

باتشکر

+ نوشته شده توسط فرهاد حسنی در جمعه دوازدهم مهر 1392 و ساعت 22:46 |